Design advantage in a digital landscape

Afgelopen vrijdag 1 april bracht Adobe bureaus en merken samen om te praten over design in een digitaal landschap. Een korte impressie van onze gastblogger Tamara Saelman, die de honours namens Pop the Campaign waarnam.

Adobe

Afgelopen vrijdag 1 april vond in de Cristofori Concertzaal het Adobe event: Creative Exchange: Design Advantage in a digital landscape plaats. Een event gevuld met sprekers van zowel bureaus als grote merken, onder begeleiding van moderator Bert Hagendoorn.

De bijna perfect gemengde opkomst van bureau en merk was naar mijn idee ook een terugkomend onderwerp in de presentaties. De perfecte samenwerking tussen merken en creatie. Zo vertelde N=5 samen met KPN over hun succesvolle case KPN Pridestream. Een mooi voorbeeld van goede samenwerking tussen creatie, techniek, expertise en goede doelen. Waardoor KPN het lef heeft gehad een wereldwijd maatschappelijk probleem op een innovatieve manier te koppelen aan ‘Voel je vrij’.

IMG_0809

Maar ook Schiphol en Edenspiekermann die tijdens een flitsende presentatie het belang van samenwerken benadrukten om zo een historisch merk als Schiphol met al haar inzet van technologie in apps en technologie toch nog een digitale stap verder te brengen door het inzetten van o.a. een Design-a-thon waarbij verschillende bureaus bij elkaars presentaties aanwezig waren. En allemaal met maar een doel; to create the best digital airport ever!

Paul van Keeken gaf ons een mooi kijkje achter de schermen van Adobe waar we nog een hoop van kunnen verwacht op het gebied van content en data. Verder vertelde Mark van Iterson dat Heineken de ultieme samenwerking met haar consumenten aan gaat middels acties als ‘ Design the future bottle’ . En gaan ze bij Heineken nog een stap verder in design door niet alleen naar de fles te kijken, maar het bier (!) om te toveren naar luxe cocktails (met behoud van smaak uiteraard).

adobe heineken

De van oorsprong Texaanse Ray Andrade van 72andSunny omarmd het samenwerken met zijn klanten. En ziet hier juist kansen in. De kennis van de klant helpt om ideeën nog beter te maken. Verder nam Rogier Hendriks van Onesize ons mee in zijn ervaring over werken voor internationale klanten en Mark de Roo van Link Design vertelde inspirerende voorbeelden over zijn ervaring van werken met China.

adobe sprekers

Al met al een middag vol met ‘soortgenoten’ die digital en design in de genen hebben en daar door goed samen te werken de mooiste resultaten mee hebben behaald.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...