VEA en RA*W University pakken kennisniveau studenten aan

RA*W University en de VEA slaan de handen ineen en organiseren RA*W University Collegetour. Afgevaardigde sprekers uit de branche gaan het land in om studenten op Universiteiten en Hogescholen te informeren en enthousiasmeren voor het reclamevak. Het programma heeft als doel het kennisniveau te verhogen en het gat tussen studenten en de reclamewereld verder te dichten.

De reclamewereld is een sector die voor studenten en junioren ondoordringbaar lijkt. Kennis is vaak de sleutel tot het eerste succes. RA*W University Collegetour laat aan de hand van creatief werk van Nederlandse bodem studenten zien wat het vak inhoudt. Daarnaast worden de verschillende rollen binnen een bureau behandeld en uitgelegd welke talenten nodig zijn om succesvol aan de slag te kunnen. De colleges worden gegeven door gerenommeerde sprekers van de bij VEA aangesloten bureaus. Het programma is een inspiratiebron voor de studenten en kan gezien worden als eerste stap richting het reclamevak. Kortom: RA*W University Collegetour geeft de studenten handvatten en inzicht in de reclamebranche.

Sanne Kragten, bestuurslid RA*W University, “RA*W University is een kweekvijver voor talent, maar toch merken we tijdens de sessies dat studenten minder basiskennis hebben dan gedacht: wat doet bijvoorbeeld een accountmanager, en wat is de rol van een strateeg? Om studenten klaar te stomen voor het vak hebben we samen met de VEA, RA*W University Collegetour in het leven geroepen. Het college zorgt voor de basiskennis en tijdens onze sessies gaan we verder de diepte in. Met deze rugzak aan kennis dragen we de afgestudeerden vol vertrouwen over aan ons grote broertje RA*W, waar ze zich naast hun reguliere werk verder kunnen door ontwikkelen”.

Robert Volten, bestuurslid van de VEA, “Het beste beschikbare talent aantrekken is cruciaal voor elke branche, en dus ook voor de reclamebranche. We merken dat er veel interesse is vanuit (bijna) afgestudeerde studenten, maar dat het vaak niet duidelijk is waar en hoe zij het beste aan de slag kunnen. Betere voorlichting is daarbij essentieel.’’

In dit collegejaar (2015-2016), worden er bij verschillende hogescholen en universiteiten colleges gegeven. De aftrap vindt plaats op de Hogeschool van Amsterdam.

Interesse in een samenwerking? Neem dan contact op met: university@rawadvertisers.com

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...