Heartvertising agency KOKORO Amsterdam sluit zich aan bij MakerStreet

MakerStreet neemt een minderheidsbelang in KOKORO Amsterdam. Het bureau blijft een zelfstandig merk en zal blijven opereren vanuit hun huidige locatie. De aansluiting betekent dat KOKORO het bedrijf zowel creatief als zakelijk kan uitbouwen en haar aanbod met name digitaal flink kan verbreden.

KOKORO Amsterdam werd in 2013 opgericht met als missie om de harten van mensen te verbinden met de harten onder de noemer ‘heartvertising’. Heartvertising is een succesvolle aanpak voor merkcampagnes die het hart raken. Naast campagnes geeft het bureau ook invulling aan nog veel meer merkaspecten. Zoals PR, content- strategie, communicatieplatformen en digitale marketingconcepten. Deze krijgen binnen de nieuwe samenwerking meer de ruimte.

Vandaag de dag telt KOKORO Amsterdam telt 16 medewerkers en werkt voor klanten als Simyo, Oxxio, NLziet, Trouw, Dirk van den Broek, Wildlands, De Persgroep, Fruittella en Gemeente Den Haag. (www.kokoroamsterdam.com)

“We zijn een creatief bureau. Die creativiteit gebruiken we ook om ons aan te passen aan de veranderende (reclame)wereld. Heartvertising laat zich prima koppelen aan slimme technologie en nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken. MakerStreet is de perfecte partner om ons bureau zowel creatief als zakelijk uit te bouwen.” Merlijn van Vliet co-founder KOKORO Amsterdam.

MakerStreet, in 2011 mede opgericht door Joris van Heukelom (ex ceo digital Sanoma) herbergt alle digitale specialismen om merken, producten en diensten beter te maken en te differentiëren door middel van digital excellence, digitale productie en innovatie. Daar komt nu Marketing bij. Met KOKORO in het MakerStreet netwerk wordt de eerste stap gezet om de marketingpropositie solide in te richten. In de nabije toekomst zal MakerStreet verder gaan investeren om de digitale marketing tak verder uit te bouwen.

“Het is hard gegaan. De afgelopen 2 jaar zijn we geschaald naar iets meer dan 200 mensen. Deze mensen belichamen meer dan tien unieke bedrijven en ondernemers in Amsterdam die allen cruciaal zijn als je stappen wil zetten in digital. En nog steeds staat de maakcultuur centraal. Daar zijn we best trots op.”  Micha Commeren, co-founder MakerStreet.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...