Good For You awards

Het is al jaren een traditie in de bureauwereld. Rond de kerst trekken bureaus over de hele wereld weer alles uit de kast om met een ultiem creatief kerstidee te komen. En steeds meer bureaus kiezen ervoor met kerst iets goeds te doen voor de minder bedeelden in de wereld.

Dat is mooi vond The Oddshop. En het idee vervolgens insturen naar elke award show onder de zon is ook mooi. Want zo lang als we creatieven kunnen motiveren met awards, krijgt de wereld er nog steeds een boel charitatieve creativiteit voor terug.

Echter, in de geest van kerst, mag er dan wel iets mooiers gebeuren met het inschrijfgeld. Daarom introduceert The Oddshop The Good For You. De eerste awards show waarbij het inschrijfgeld direct naar het goede doel gaat.

Niels de Wit van The Oddshop: ‘Elke ontvangen cent sturen we direct door naar het goede doel van de winnende case. Met de Good For You geven we ‘Prosocial Marketing’ een podium en elk bureau dat heeft laten zien het hart op de goede plek te hebben een extra kans iets goeds te doen voor de wereld terwijl ze nog steeds awards kunnen opstrijken. Een win-winsituatie.’

De naam Good For You komt ook voort uit dit gegeven. Zoals in de casemovie wordt verklaard is de show even goed voor de minder bedeelden ter aarde als de creatieven die hen met hun opvallende werk de wereld een beetje beter proberen te maken. The Oddshop nomineerde op voorhand 25 bureaus met cases die passen binnen de scope van The Good For You awards

‘We wilden de drempel zo laag mogelijk maken en voorkomen dat mensen het alleen zouden zien als grap. Natuurlijk heeft het een knipoog, maar we willen hiermee wel degelijk de creatieve kersgedachte stimuleren.’

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...