ADCN Winnaars 2015

Gister werden de jaarlijkse Lampen uitgereikt door de ADCN. In Paradiso praatte Eric Corton de boel aan elkaar en gaf maar liefst 51 lampen weg én een Grandprix.

Grote winnaar van de avond was FHV BBDO samen met Part of a Bigger Plan. Samen sleepten zij de Grandprix binnen voor hun G-Star Raw for the Ocean campagne. Andere bureaus die goed oogsten waren N=5, Achtung, Dawn en 72andSunny. Opvallend was het aantal goede doelen dat prijzen won. Alzheimer Nederland, Unicef, World Animal Protection en Warchild waren flink vertegenwoordigd. De felicitaties gaan uit naar alle winnaars! De complete lijst van winnaars:

G-STAR RAW / FHV BBDO / Part Of A Bigger Plan
Grand Prix Jury Product/Packaging Design – G STAR RAW
Gouden Bekroning Jury Integrated en Ledenjury voor RAW for the Oceans – G-STAR RAW
Gouden Bekroning Jury Product/Packaging Design en Ledenjury – G STAR RAW

Achtung!
Gouden Bekroning Jury Activation en Ledenjury voor #First Concert – Vodafone (I.s.m. WeFilm & Blyde)
Zilveren Bekroning Jury Media & Branded Content en Ledenjury voor #First Concert – Vodafone (I.s.m. WeFilm & Blyde)
Zilveren Bekroning Jury Activation voor Porsche Blind Trade – Pon’s Automobielhandel
Bronzen Bekroning Ledenjury voor Windcertificaten – Eneco
Bronzen Bekroning Ledenjury voor Brush Busters – Philips
Bronzen Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design voor Brush Busters – Philips

N=5
Gouden Bekroning Jury Film & Radio en Ledenjury voor Zeitgeist 2014 – Alzheimer Nederland
Zilveren Bekroning Jury Film & Radio voor Zeitgeist 2014 – Alzheimer Nederland
Zilveren Bekroning Jury Activation voor Zeitgeist 2014 – Alzheimer Nederland
Bronzen Bekroning Ledenjury Film & Radio voor Puberdochter – Monuta
Bronzen Bekroning Ledenjury Film & Radio voor Pocket Plus – KPN
Bronzen Bekroning Ledenjury Print & Outdoor voor Pocket Plus – KPN

Google Creative Lab en 72andSunny Amsterdam
Gouden Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design en Ledenjury voor
Bronzen Bekroning Ledenjury Digital Advertising & Digital Design voor Nightwalk in Marseille – Google

Calango
Gouden Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design voor Typomad 2014 – Opening Titles – Typomad

DDB Düsseldorf GmbH (in samenwerking met MediaMonks)
Gouden Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design en Ledenjury voor The Universal Typeface – Bic

Dawn
Zilveren Bekroning Jury Film & Radio en Ledenjury voor 5 dingen die ze je niet vertellen over de economie – Triodos Bank
Bronzen Bekroning Jury Intergrated voor 5 dingen die ze je niet vertellen over de economie – Triodos Bank
Bronzen Bekroning Jury Print & Outdoor voor Ontmoet je Microben – Micropia (Natura Artis Magistra) (I.s.m. Part of a Bigger Plan)
Bronzen Bekroning Ledenjury Film & Radio voor Ontmoet je Microben – Micropia (Natura Artis Magistra) (I.s.m. Part of a Bigger Plan)
Jury Craft Copywriting voor 5 dingen die ze je niet vertellen over de economie – Triodos Bank

De Designpolitie
Zilveren Bekroning Jury Brand/Communication Design voor Frascati Issues – Frascati Theater
Bronzen Bekroning Jury Brand/Communication Design voor What Design Can Do! 2014 – What Design Can Do

Fitzroy
Zilveren Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design en Ledenjury voor The World’s Best Coverband – Allstars Coverband
Bronzen Bekroning Ledenjury voor The World’s Best Coverband – Allstars Coverband

Doom & Dickson
Zilveren Bekroning Jury Film & Radio en Ledenjury voor Don’t let this story become his story – Warchild
Craft Sound voor Don’t let this story become his story – Warchild

Boonstra and Associates/Mr. Boonstra
Zilveren Bekroning Jury Brand/Communication Design voor Innocent Targets – The Coalition To Stop Gun Violence

G-Star RAW BV (I.s.m. Peter & Thijs)
Zilveren Bekroning Jury Print & Outdoor voor G-star Eyewear – Masks – G-Star RAW

UM Studios
Zilveren Bekroning Jury Media & Branded Content voor Internet Explorer meets 22tracks – Microsoft

Lesley Moore
Bronzen Bekroning Jury Brand/Communication Design voor Visuele identiteit, Nationale Opera & Ballet – Nationale Opera & Ballet
Jury Craft Art Direction voor Visuele identiteit, Nationale Opera & Ballet – Nationale Opera & Ballet

Being There
Bronzen Bekroning Ledenjury voor Cookie Art – Jacques Gregoire

DDB & Tribal Amsterdam
Bronzen Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design voor #happytohelp – KLM Royal Dutch Airlines

FHV BBDO
Bronzen Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design voor The Elephant Pledge – World Animal Protection

JWT Amsterdam
Bronzen Bekroning Jury Activation voor Give Holland a Break – Nestlé – KitKat

Kokoro Amsterdam
Bronzen Bekroning Jury Film & Radio voor Twijfel – Trouw

Ogilvy
Bronzen Bekroning Jury Film & Radio voor Why wait until it’s too late? – Mark – Dela

Publicis
Bronzen Bekroning Jury Print & Outdoor voor The real Girl with a Pearl Earring – Het Mauritshuis

Selmore
Bronzen Bekroning Ledenjury voor BierTrommel – Bavaria

Studio Dumbar
Bronzen Bekroning Jury Brand/Communication Design voor Mauritshuis – Het Mauritshuis

TamTam
Bronzen Bekroning Jury Digital Advertising & Digital Design voor Dutch National Opera & Ballet – Dutch National Opera & Ballet

Thonik
Bronzen Bekroning Jury Product/Packaging Design voor Yoni – Yoni

VBAT
Bronzen Bekroning Ledenjury Product/Packaging Design voor Brand Bier – Een ode aan bier – Heineken Brouwerijen / Brand Bier

Wieden + Kennedy Amsterdam
Bronzen Bekroning Ledenjury Jury Film & Radio voor The Odessey – Heineken

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...