ADCN Vernissage 2014

Matthijs Immink Fotografie

Matthijs Immink Fotografie

Vanavond heeft de ADCN het 49e Jaarboek van Reclame en Vormgeving uitgereikt tijdens de Vernissage in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. De avond stond in het teken van het thema “Beyond Advertising”.

Geïnspireerd door de totstandkoming van “Sweetie”, winnaar van de ADCN Lampen Grand Prix in 2014, was veelzijdig strateeg/creatief Marcel Kampman uitgenodigd als curator voor het boekontwerp. Samen met twaalf makers uit de creatieve industrie verzorgde hij twaalf verschillende covers, gemaakt met verschillende technieken en materialen. Zo maakte art director Thijs Biersteker (Moore Amsterdam) ‘the cover that judges you’, die alleen toegang verleent tot het binnenwerk van het boek wanneer je geen oordeel en emoties toont. Ook de food designers van de culinaire werkplaats, het Open Wetlab van Waag Society, design studio Oak & Morrow, multidisciplinair kunstenaar Merijn Tinga en textielontwerper Borre Akkersdijk werkten mee aan het project.

adcn_imagery_01 adcn_imagery_02 adcn_imagery_03 adcn_imagery_04 adcn_imagery_05 adcn_imagery_06 adcn_imagery_07 adcn_imagery_08 adcn_imagery_09 adcn_imagery_10 adcn_imagery_11 adcn_imagery_12

Dinesh Sonak, directeur van de ADCN, legt uit: “De ADCN wil haar leden en de Nederlandse creative community graag inspireren en stimuleren om vaker met experts uit andere vakgebieden samen te werken. Op het grensvlak van disciplines ontstaan namelijk de meest innovatieve ideeën en impactvolle oplossingen. In de wereld van design, fashion en architectuur zie je al veel meer cross-overs, maar in advertising wordt nog relatief weinig geëxperimenteerd met mensen buiten onze eigen industrie. Over deze kansen en ontwikkelingen gaat ook de PS van de Week. Wij hopen dat het magazine zorgt voor meer inhoudelijke verdieping en discussie. Daarom wordt deze PS van de Week in de komende week, met dank aan De Persgroep Nederland, verstuurd aan duizenden professionals in creatie, marketing en media.”

Christian Borstlap en Matthijs van Heijningen Jr. werden benoemd in de ‘Hall of Fame’ voor hun bijdragen aan het vak, in het bijzonder vanwege hun internationaal spraakmakende creatieve werk.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
9Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...