200 ADCN nominaties

ADCN

ADCN heeft in Club ADCN de nominaties voor de 50e editie van de ADCN Awards bekend gemaakt. In totaal zijn er door de ADCN Vakjury en Ledenjury 200 nominaties gekozen uit 806 inzendingen. Op 12 april is de Uitreiking van de ADCN Awards in Paradiso in Amsterdam. Het volledige overzicht van de nominaties is hieronder te vinden, per categorie en per bureau/bedrijf.

Bekijk de ADCN Awards 2016 Nominaties per categorie

Bekijk de ADCN Awards 2016 Nominaties per bureau/bedrijf

DIVERSITEIT

ADCN heeft veel nieuwe inzenders aangetrokken, met name in de categorieën Media, Design en Craft. Ook hebben meer internationale bureaus en kleine shops door het hele land ingezonden. De Film categorie blijft de grootste met 118 inzendingen waarvan 21 nominaties. TBWA\NEBOKO staat met 24 nominaties aan kop, gevolgd door N=5 met 19 en J. Walter Thompson Amsterdam met 14 nominaties. KPN is de meest genomineerde adverteerder met 11 nominaties. Qua werk gaan de meeste nominaties naar “Omdat het kan” van INDIE Amsterdam voor Tele2, “Oma Online” van ACHTUNG!, het PR Bureau, Wefilm en MEC voor Vodafone, “Weber BBQ Cultures” van MediaMonks voor Weber, “How charities became donors” van TBWA\Neboko voor Free a Girl, “Pridestream” van N=5 voor KPN, “Taste the Translation” van J. Walter Thompson Amsterdam voor ElaN Languagues en “Don’t give kids a choice” van LEMZ voor VeiligheidNL. Al het ingezonden en genomineerde werk is vanaf 16 maart te bekijken op adcn.nl.

UITREIKING & JURY FEEDBACK

Op 12 april reikt ADCN de Lampen uit in Paradiso in Amsterdam, en start de club de festiviteiten voor het 50-jarig jubileum. Op dinsdagavond 19 april zijn er “Jury Feedback Sessies” voor alle inzenders. De jury’s zullen hun observaties, aanbevelingen en bekroningen per categorie toelichten, en met creatieve teams in gesprek gaan over hun werk.

TALENT

Op 17 maart wordt de briefing voor de Talent Awards in Club ADCN gehouden. ADCN werkt samen met What Design Can Do en partner Jonge Honden aan een creative “Refugee Challenge” en nodigt alle creatieve talenten van Nederland uit om creatieve oplossingen te bedenken. De briefing staat vanaf 18 maart online en inzenden voor de Talent Award kan tot 1 april.

Managing Director Dinesh Sonak licht toe: “Wij zijn bijzonder verheugd met een gezonde groei qua nieuwe inzenders voor de Lampen. Hiervoor wil ik graag partners als Dutch Digital Design, DDA en BNO bedanken. Het aantal nominaties is in vergelijking met het aantal inzendingen gelijk gebleven. Wij willen alle inzenders en juryleden hartelijk bedanken en alle genomineerden feliciteren. In de komende dagen en weken zullen we meer bekend maken over het programma van de Uitreiking op 12 april. We raden iedereen aan de middag van 12 april vrij te houden voor een bijzonder Symposium in het Rijksmuseum. Wij hopen in de avond op een afgeladen vol Paradiso om samen topcreativiteit en ons 50-jarig bestaan te vieren.”

Tickets voor de Uitreiking zijn nu online te bestellen via adcn.nl.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...